Fundusze

Fundusze na skatepark

Budżet na skatepark

 

99% wszystkich obiektów w naszym kraju jest budowana ze środków budżetowych miasta/gminy (czasem ze środków unijnych np. Dofinansowania UE - przykład programów pod linkiem).

Aby miasto znalazło i zaklepało takie środki musi mieć jakiś powód, żeby to zrobić.

1. Zbliżają się wybory i muszą się wykazać - dobry pretekst do tego, żeby miasto przekonać na skatepark.

2. Muszą WIEDZIEĆ, ŻE SĄ OSOBY W MIEŚCIE, KTÓRE NIE MAJĄ GDZIE JEŹDZIĆ - musicie ciągle chodzić i się upominać o skatepark, pytać o skatepark (kiedy będzie) itp. WY JESTEŚCIE MIESZKAŃCAMI I CZEMU NIE MACIE jeszcze skateparku  (a np. boisko, place zabaw, pływalnia już są).

3. Często jest tak, że niszczymy np. schody, poręcze, murki publiczne (bo tak jest rzeczywiście) i to dobry powód do tego, aby miasto przekonać. Jak będzie skatepark to nie będziemy ich niszczyć.

4. Mniej pijaństwa pod blokami, bo zamiast palić trawę i pić wódę CODZIENNIE JEŹDZIMY PO SZKOLE NA rolkach, deskach lub BMX-ach (i niszczymy murki), ale jakbyśmy mieli skatepark...

5. Jeśli macie ostrą desperację to możecie zrobić np. manifestację pod Urzędem, ale to wymaga mobilizacji większego grona riderów.

 

Inne sposoby, bardziej skomplikowane, ale też warte zachodu.

Budowa profesjonalnego skateparku nie jest tania. Dlatego bardzo może Wam pomóc w rozmowach z potencjalnym inwestorem (miasto, ośrodek sportu czy prywatna firma), gdy będziecie mogli się wykazać pozyskaniem jakiejś części funduszy we własnym zakresie. Jak to zrobić?

Na początek musicie zarejestrować się jako organizacja pozarządowa, organizacja non-profit. Dla wszystkich osób, instytucji i firm, mogących być zainteresowanymi w przeznaczeniu pieniędzy na rzecz Waszej działalności musi być jasne komu i na jaki cel dają pieniądze. Jeżeli uzyskacie status organizacji pożytku publicznego, można na Wasz cel przeznaczać 1% podatku. Zamiast tworzyć własną organizację, możecie też poszukać istniejącej, która by Wasz cel wciągnęła do swojej działalności. Takie rozwiązanie byłoby dobre też z tego powodu, że oni mogą mieć już jakieś doświadczenie w podobnych działaniach oraz wiedzieć co i jak robić.

Kolejnym krokiem jest poszukanie sponsorów. Skateshopy, firmy produkujące ubrania czy sprzęt mogą chcieć Was przynajmniej w jakiejś mierze wspomóc, w zamian za baner albo jakąś formę informacji, że pomogli w budowie skateparku. Możecie próbować ich przekonać, że skatepark oznacza większe zainteresowanie jeżdżeniem, a co za tym idzie zwiększeniem liczby potencjalnych klientów. Inne firmy, które mogą być zainteresowane sponsoringiem, to te lokalne, chcące zaprezentować się jak najlepiej okolicznej społeczności, oraz te związane ze sportem, aktywnością itp., które swoją ofertę kierują do młodych.

Zanim nawiążecie kontakt z potencjalnym sponsorem, opracujcie dokładny plan czego od niego chcecie i co możecie dać w zamian. Przygotujcie się dobrze do rozmowy, najlepiej rozpiszcie ją sobie na kartce przed wykonaniem telefonu.

Kolejnym sposobem uzyskania pieniędzy są publiczne zbiórki i imprezy połączone ze zbiórką pieniędzy.

Sloconcept.eu